Duża zmiana!
To pierwsza tak duża zmiana w identyfikacji marki ŠKODA w ciągu ostatnich 30 lat. Częścią tej modernizacji jest logo, kolorystyka, hasło przewodnie oraz design produkowanych samochodów.
NA ZIELONO
Oprócz nowej szaty graficznej (pozostającej jednak w odcieniach zieleni) branding przeszedł inne, zdecydowane zmiany. Marka będzie teraz używać nazwy ŠKODA i tradycyjnej uskrzydlonej strzałki w pierścieniu oddzielnie. To właśnie nazwa – a nie znaczek – stanie się głównym narzędziem komunikacji. To właśnie typograficzne logo pojawi się nie tylko z tyłu samochodów ŠKODA (jak to miało miejsce w ostatnich latach) ale także z przodu.
Zintegrowany háček
Aby uczynić go bardziej wyrazistym, słowo ŠKODA otrzymało nowy wygląd. Typowo czeski háček nad literą S został wciągnięty w pierwszą literę.
„Akcent był dla nas wyzwaniem: z perspektywy globalnej jest dla większości naszych klientów mylący. W nowej formie ten symbol zostanie zintegrowany i wtopiony w symetrię logo, podczas gdy klienci na rynku krajowym i niektórzy inni nadal będą go rozpoznawać w liternictwie” – mówi Martin Pavlík, członek zespołu marketingowego, który przygotował nową tożsamość marki.
165 wstępnych projektów i ponad rok pracy
Zespół pracujący nad nową tożsamością marki był bardzo mały, ale otrzymał wsparcie z całej firmy motoryzacyjnej. Prace trwały ponad rok i początkowo zespół pracował łącznie ze 165 propozycjami, z których stopniowo wykształciła się krótka lista trzech. ŠKODA poddała następnie te wersje rygorystycznym testom, w których uczestniczyło ponad 2200 respondentów z Czech, Niemiec, Włoch, Norwegii, Indii i Izraela. Na podstawie ich opinii zwycięzcą został zaprezentowany projekt logo.
To niejedyne zmiany, które czekają czeską markę. O pozostałych – już wkrótce!
Jak podobają Ci się planowane zmiany?
Podziel się swoją opinią na facebooku.