Windykacja
Jesteś tutaj, ponieważ otrzymałaś/eś od nas SMS lub e-mail z przypomnieniem o zapłacie zaległej faktury.
Zapomniałaś/eś?
Cóż, w natłoku spraw i obowiązków każdemu może się to zdarzyć!
Informacja o numerze konta do płatności zawsze znajduje się na fakturze, którą od nas otrzymałaś/eś. Przedstawiamy przykład takiego dokumentu poniżej.
JESTEŚ PRZEDSIEBIRCĄ?
Następnym razem skorzystaj z Fakturatki
Przykład faktury.
Najczęściej zadawane pytania związane z procesem windykacji w Grupie LELLEK:
Dlaczego otrzymałam/em wiadomość o konieczności korekty VAT w związku z nieopłaconą fakturą?
W przypadku braku zapłaty za fakturę, po 10 dniach od terminu płatności, nasz system automatycznie sporządza listę osób, do których wysyłane są takie powiadomienia. Jeżeli zapłaciłaś/eś już za fakturę, prosimy o kontakt: https://lellek.pl/kontakt/
Jeżeli jednak nie zapłaciłeś, uczyń to jak najszybciej i poinformuj nas o tym, ponieważ kolejnym krokiem będzie skorzystanie przez z nas z ulgi na złe długi, co skutkuje utratą możliwości odliczenia przez Ciebie podatku VAT naliczonego.
Zgubiłam/em fakturę. Co robić?
W pierwszej kolejności zadzwoń do salonu/działu, w którym dokonywałeś zakupu. Numery telefonów znajdziesz w zakładce KONTAKT.
W razie potrzeby wystawimy Ci duplikat faktury lub prześlemy e-mailem fakturę źródłową.
Możesz też zostawić nam wiadomość pisząc na bok@lellek.com.pl.
Uregulowałam/em płatność, więc dlaczego otrzymałam/em SMS-a/e-maila?
Jeżeli wykonałaś/eś przelew wczoraj lub dziś to najprawdopodobniej nasz system nie zdążył tego jeszcze zarejestrować. W takim przypadku możesz zignorować tę wiadomość. Jeżeli jednak zapłaciłaś/eś kilka dni wcześniej prosimy o kontakt z osobą podaną na fakturze. Przygotuj numer faktury oraz podaj miejsce, gdzie kupowałaś/eś dany towar/usługę.
Dlaczego otrzymałam/em ostateczne wezwanie do zapłaty?
W przypadku braku zapłaty za fakturę po 7 dniach od terminu płatności nasz system automatycznie sporządza listę osób, do których wysyłane są takie wezwania. Jeżeli jednak zapłaciłaś/eś już za fakturę to prosimy o kontakt zgodnie z punktem powyżej.
Jeżeli jednak nie zapłaciłeś, uczyń to jak najszybciej i poinformuj nas o tym, gdyż kolejnym krokiem będzie skierowanie sprawy do sądu.
Miałam/em szkodę komunikacyjną. Zgodziłam/em się na rozliczenie bezgotówkowe. Dlaczego mimo to muszę za coś zapłacić?
Taka sytuacja może mieć miejsce w kilku przypadkach:
1. Twój ubezpieczyciel nie zaakceptował wypłaty pełnego odszkodowania (powody mogą być różne). Samochód został przez nas naprawiony, więc prosimy Ciebie o pokrycie brakującej kwoty. Możesz zawsze skontaktować się z ubezpieczalnią, aby rozwiązać problem.
2. W niektórych przypadkach (np. w zależności od typu Twojej polisy) ubezpieczalnia wypłaci jedynie kwotę netto lub netto + 50% VAT. W takich sytuacjach prosimy Cię o pokrycie brakującej kwoty podatku VAT (zgodnie z podpisanym przez Ciebie oświadczeniem).
3. Mimo informacji o gotowości samochodu do odbioru nie odebrałaś/eś swojego auta, a jednocześnie użytkowałaś/eś nasz samochód zastępczy. W takiej sytuacji ubezpieczalnia wypłaci jedynie koszty samochodu zastępczego związanego z czasem naprawy. Za pozostały czas używania auta zastępczego musisz zapłacić samodzielnie.(zgodnie z podpisanym przez Ciebie oświadczeniem).
Zawsze możesz skontaktować się z osobą, która prowadziła Twoją sprawę. Chętnie pomożemy i wyjaśnimy jak należy postąpić.
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z osobą, która widnieje na fakturze. Numery telefonów znajdziesz tutaj.