Kariera – Wywiady

Krzysztof Holek

Dyrektor Zarządzający Porsche Centrum Wrocław i Katowice

Błażej Jarząb

20 maja, 2022 · 4 min czytania

Czytaj dalej
Strona główna - Kariera – Wywiady - Wywiad z Krzysztofem Holkiem

Krzysztof Holek

Dyrektor Zarządzający Porsche Centrum Wrocław i Katowice

Krzysztof, jak się zaczęła ta, blisko 30-letnia, przygoda?

Pracę w firmie Lellek rozpocząłem 2 maja 1995 roku. Tak, wiem, niektórych z Was nie było jeszcze na świecie.

Na początku działalności ASO LELLEK była małą, rodzinną firmą, zatrudniającą kilkanaście osób z grona rodziny, znajomych rodziny lub znajomych znajomych rodziny. Pracowałem wtedy na stanowisku obsługi magazynu części zamiennych Volkswagena i Audi. Nieco później zostałem doradcą serwisu mechanicznego i doradcą serwisu napraw blacharsko-lakierniczych. Nie obca mi była także pomoc logistyczna w procesie wydawania nowych samochodów Klientom.

Z ciekawostek „historycznych”, wtedy był to najczęściej VW Golfy III generacji, nie istniały telefony komórkowe, a zamówienia do importera wysyłało się faksem.

Latem 1995 otworzyliśmy salon (albo raczej salonik) marki ŠKODA oraz serwis ŠKODY. Po rozbudowie firmy w 1997 roku, otrzymałem propozycję zorganizowania serwisu ŠKODY oraz zarządzania nim. Cały czas równolegle pracowałem w dziale napraw powypadkowych.

Ile miałeś wtedy lat?

Niespełna 30. A dokładnie, to 28. Pamiętam to, jak dziś.

To imponujące. Czuć w Twojej opowieści ogromną energię wzrostu firmy i oczywiście Twoją własną energię.

Dziękuję, starałem się. Zależało nam  wszystkim. W efekcie, kolejne lata również były nacechowane bardzo dynamicznym rozwojem firmy oraz budową nowych przestrzeni biznesowych. W tym czasie miałem możliwość m.in. współtworzyć dział samochodów używanych, a następnie nim kierować (będąc jednocześnie ciągle odpowiedzialnym za serwis blacharsko-lakierniczy).

W roku 2010 zostałem poproszony o wprowadzenie marki SEAT do portfolio Grupy LELLEK. Objąłem stanowisko dyrektora w salonie marki SEAT w Nysie, którym kierowałem przez następnych pięć lat, przygotowując równocześnie przestrzeń do przeniesienia działalności marki SEAT do obiektu w Opolu. Cały czas kierowałem też wtedy działem samochodów używanych w Opolu.

Wow! Od początku byłeś osobą multidyscyplinarną, wielozadaniową i bardzo odważną. Wiem, że to nie koniec. Co było dalej?

To prawda, wiosną 2015 roku, po otwarciu salonu marki Porsche we Wrocławiu, właściciele przekazali mi kierowanie obiektem i objąłem stanowisko Dyrektora zarządzającego. Jesienią tego samego roku powierzono mi do zarządzania drugi salon tej samej marki w Katowicach. Od tej pory, niestrudzenie i kompleksowo, zarządzam salonami marki Porsche we Wrocławiu i w Katowicach (od sprzedaży samochodów nowych i używanych, poprzez serwis mechaniczny i powypadkowy, sprzedaż części zamiennych i akcesoriów, dział finansowań i ubezpieczeń, a na administracji i utrzymaniu bieżącym obiektów kończąc).

Gratulacje. Wiele osób marzy o takiej ścieżce kariery. Zastanawiałeś się kiedyś, dzięki czemu to było możliwe?

Sądzę, że dotarłem do tego miejsca w „karierze” (nie lubię tego słowa) dzięki możliwościom, jakie dała mi Grupa LELLEK, dzięki zaufaniu jakim obdarzyli mnie Szefowie.

Jasne, ale zaufanie nie bierze się znikąd.

Zgoda. Zatem również dzięki mojej rzetelnej i uczciwej pracy. Po prostu! Na pewno trochę dzięki szczęściu (Opatrzności – jak kto woli). Dzięki wsparciu moich bliskich oraz ich wyrozumiałości. I przede wszystkim dzięki temu, że Właściciele zawsze mieli i wciąż mają szeroką wizję rozwoju firmy.

Za co szczególnie cenisz sobie pracę w naszej Grupie?

Przede wszystkim za podejście do pracownika, jak do drugiego człowieka, często z jego problemami, które staramy się rozwiązywać w sposób „ludzki”. Na pewno za stabilność pracy. Za możliwość rozmowy i przedyskutowania trudnych sytuacji z Właścicielami i Współpracownikami, za wzajemne wsparcie i uśmiech codziennie rano, gdy wchodzę do salonu. Oczywiście również za to, że pracuję wśród najpiękniejszych i najlepszych samochodów, jakie jeżdżą po naszych drogach.

A co byś powiedział zapytany o idealnego kandydata do pracy w Grupie LELLEK?

Powiedziałbym, że powinien cechować się uczciwością i rzetelnością pracy. Powinien być wsparciem dla współpracowników, a w szczególnych sytuacjach potrafić dać z siebie coś więcej, wyjść poza podstawowy zakres obowiązków dla dobra firmy (czasami są to naprawdę drobne rzeczy). Powinien być uśmiechnięty i dbać o dobrą atmosferę w pracy, bo wszystko to widzą nasi Klienci, bez których firma nie istniałaby i nie mogłaby się rozwijać.

To właśnie KLIENCI powinni być w centrum uwagi każdej i każdego z nas, pracowników Grupy LELLEK.

Nic dodać nic ująć. Dziękuję.

Rozmawiała Mariola Olszewska, HR Manager

    DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA

    Pozostańmy w kontakcie.
    Bądź na liście osób dowiadujących się o naszych promocjach priotytetowo!

    Wyróżnione oferty

    Zobacz wszystkie
    Pokaż porównanie (1/3)

    PORÓWNYWARKA JEST PEŁNA!

    W porównywarce mogą znajdować się jednocześnie trzy samochody.

    Wybierz samochód, który mamy zastąpić Audi Q7 45 TDI quattro.

    OBSERWUJ SAMOCHÓD

    Podaj swój e-mail żeby być na bieżąco ze statusem dostępności tego samochodu oraz zmianą ceny.

    UDOSTĘPNIANIE

    Wybierz gdzie chcesz udostępnić ofertę.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.

    1. Współadministratorami danych osobowych są:

    1. LELLEK sp. z o.o. ul. Opolska 2c 45-960 Opole,
    2. LELLEK Gliwice sp. z o.o. ul. Portowa 2 44-100 Gliwice,
    3. LELLEK Koźle sp. z o.o. ul. B. Chrobrego 25 47-200 Kędzierzyn- Koźle,
    4. LELLEK Katowice sp. z o.o. Oddział w Katowicach ul. T. Kościuszki 328 40-608 Katowice,
    5. 3L.PL. z o.o. ul. Opolska 2c 45-960 Opole.

    1. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - iod@lellek.com.pl

    2. Numer telefonu – Biuro Obsługi Klienta: 801 535 535.

    3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. podniesienia bezpieczeństwa i rzetelności obsługi klienta,

    2. przygotowania oferty;

    3. weryfikacji możliwości zawarcia umowy,

    4. realizacji usług,

    5. obsługi zgłoszeń i udzielania odpowiedzi na zgłoszenia.

    1. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:

    1. wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,

    2. osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych,

    3. podmioty, którym Administrator zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające).

    1. Państwa dane będą przechowywane przez Administratora przez okres nie dłuższy niż wymagają tego przepisy prawa lub do czasu cofnięcia wcześniej udzielonej przez Państwa zgody.

    2. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, żądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem

    3. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) w uzasadnionych przypadkach stwierdzenia przetwarzania Państwa danych niezgodnego z prawem.

    4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże Ich brak uniemożliwi realizację powyższych celów oraz kontakt z Państwem.

    5. Dane udostępnione przez Państwa nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.

    6. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    Cześć,w czym mogę Ci pomóc?