Bezpieczeństwo użytkowników jest dla marki Škoda najwyższym priorytetem. Škoda Kodiaq uzyskała 84% maksymalnej liczby punktów, a Škoda Superb 87% maksymalnej liczby punktów w niezależnym teście referencyjnym bezpieczeństwa zderzeniowego Euro NCAP.
Najwyższe noty Euro NACP dla Nowej Škody Kodiaq i Superb
Euro NCAP, czyli europejski program oceny nowych samochodów to niezależna organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów. Powstała w 1997 roku, a jej celem było wykonywanie testów zderzeniowych, następnie ocena bezpieczeństwa biernego, czyli ochrony podczas wypadku. Podczas procesu testowane są różne scenariusze możliwych zdarzeń. Poza oceną uszkodzeń samochodu, sprawdzane jest także działanie poszczególnych systemów bezpieczeństwa. Dla jak najdokładniejszych wyników, do testowania używa się także specjalnych manekinów, dzięki którym eksperci są w stanie określić, jak ludzkie ciało będzie się zachowywało podczas wypadku.
Najlepsze wyniki w zakresie ochrony dorosłych i dzieci
Druga generacja Škody Kodiaq i czwarta generacja Škody Superb otrzymały pięć gwiazdek za ochronę dorosłych i dzieci. Kodiaq uzyskał 84% łącznej maksymalnej liczby punktów, zdobywając 89% za ochronę dorosłych pasażerów, 83% za ochronę dzieci, 82% za ochronę niechronionych użytkowników dróg i 78% za systemy wspomagania bezpieczeństwa. Superb uzyskał 87% łącznej maksymalnej liczby punktów, zdobywając 93% za ochronę dorosłych pasażerów, 87% za ochronę dzieci, 82% za ochronę niechronionych użytkowników dróg i 80% za systemy wspomagania bezpieczeństwa. Ocena ta plasuje Superba na drugim miejscu pod względem bezpieczeństwa w rankingach Euro NCAP 2024.
Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego w obu modelach
Nadwozie obu modeli zostało zaprojektowane zgodnie z najnowszymi standardami i zawiera elementy ze stali formowanej na gorąco o wysokiej wytrzymałości. W razie wypadku pasażerów obu modeli chroni nie tylko sztywne nadwozie i obszerne strefy zgniotu, ale także nawet dziesięć poduszek powietrznych w Škodzie Superb i do dziewięciu poduszek powietrznych w Škodzie Kodiaq, w tym centralna poduszka powietrzna między przednimi siedzeniami w obu samochodach.
Kompleksowe systemy wspomagania poprawiają bezpieczeństwo
Nowoczesne systemy wspomagające w obu modelach w wielu sytuacjach ostrzegają kierowcę o potencjalnych kolizjach i aktywnie pomagają im zapobiegać lub minimalizować ich skutki. Należą do nich Front Assist z predykcyjną ochroną pieszych i rowerzystów, Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu drogowym z tyłu, a także asystent unikania kolizji, asystent skrętu, asystent skrzyżowania i ostrzeganie przed wysiadaniem. Travel Assist aktywnie wspiera kierowcę w sterowaniu pojazdem w kierunku wzdłużnym i poprzecznym i wraz z tempomatem adaptacyjnym (ACC) obejmuje także adaptacyjnego asystenta pasa ruchu z rozpoznawaniem robót drogowych, asystenta ochrony załogi, asystenta jazdy w korku i asystenta awaryjnego. Nowe nano czujniki radarowe umieszczone w prawym i lewym rogu przedniego zderzaka dodatkowo zwiększają skuteczność systemów wspomagających, takich jak Front Assist czy Crossroad Assist. Nano czujniki radarowe w tylnym zderzaku zwiększają zasięg Side Assist. Nowy asystent uwagi i senności monitoruje zachowanie kierowcy, ocenia jego potencjalny poziom zmęczenia i w razie potrzeby uruchamia ostrzeżenia wizualne i akustyczne w wirtualnym kokpicie.
Odwiedź salony Škody i dowiedz się więcej o nowych modelach
Škoda Gliwice
Škoda Tarnowskie Góry
Škoda Opole
Škoda Koźle