Codzienne docenianie jest bardzo ważne!

1 marca 2024 - Dzień Doceniania.

Strona główna - Posts tagged "employer branding"

1 marca obchodzimy Dzień Doceniania

Każdy chce zostać zauważony

Dzień Doceniania przypada w pierwszy piątek marca. W tym roku jest to 1.03.2024. Ten jeden dzień w roku to dobry moment, aby przypomnieć nam coś co jest ważne przez cały rok.

Tak jak w przypadku Walentynek, gdzie celebrowanie tego święta nie oznacza okazywanie czułości i miłości tylko jednego dnia. Tak Dzień Docenienia jest dniem, kiedy utwierdzamy się w przekonaniu, że  dbanie o dobrostan pracowników i docenianie ich jest od kilku lat w czołówce najważniejszych artybutów charakteryzujących dobrego pracodawcę. Jeszcze przed pandemią, w roku 2020, w badaniu HRM Institute polscy profesjonaliści stwierdzili, że INSTITUTE Raport SIŁA DOCENIANIA 2022 / 7 docenianie w pracy jest jednym z najważniejszych atrybutów marki pracodawcy (94%), zaraz po dobrej atmosferze (95%).

94% pracowników

uważa, że docenianie jest jednym z najważniejszych atrybutów pracodawcy

Z badań Forbes czy Randstad wynika, że pracownicy deklarują odejście z pracy, jeśli nie będą w niej doceniani. Warto dodać dwa fakty: pierwszy, że im młodsze pokolenie pracowników, tym większe oczekiwanie, a wręcz żądanie doceniania i feedbacku w pracy i drugi – mówiący o zjawisku great resignation, kiedy pracownicy rezygnują z pracy z powodu sytuacji post-pandemicznej, braku elastycznych warunków pracy oraz braku doceniania i złej atmosfery w pracy.

Docenianie na co dzień

To najbardziej prosty i naturalny gest – zauważenie w codzienności. Pokazywanie naszego wsparcia i docenienia, w naturalnych warunkach, rozmowach czy sytuacjach. Codzienne docenienie powinno obejmować praktyki i zachowania, w których codziennie lub co kilka dni każdy manager i współpracownik może liczyć pozytywną informację zwrotną. Pochwalenie za zakończenie zadania, ale również za efektywny dzień pracy, za dobry pomysł, za pomoc innemu koledze, za rozwiązanie problemu… pomysły i sposoby zależą głównie od naszej kreatywności i otwartego podejścia.

Takie docenianie często jest niematerialne lub niskobudżetowe, ale ma duży wpływ na poczucie doceniania pracowników w firmie. Im bardziej managerowie i kierownicy przyzwyczajają się do dostrzegania i doceniania codziennych osiągnięć pracowników, tym bardziej staje się to naturalną cechą kultury organizacyjnej firmy. Stworzenie miejsca opartego na kulturze doceniania ma ogromną wagę dla obecnych i przyszłych pracowników.

Proste sposoby na codzienne docenienie

To naprawdę proste! Siłą zwykłych słów czy gestów jest naprawdę ogromna. Sami zobaczcie co warto stosować, aby doceniać się wzajemnie w miejscu pracy i ogólnie doceniać ludzi wokół nas:

  • Przybij piątkę, uściśnij dłoń, uśmiechnij się!
  • Pamiętaj o “Proszę” i “Dziękuję”
  • Wspólny posiłek: śniadanie lub pizza dla zespołu i wspólne spędzenie czasu
  • Publikacja pochwały na LinkedIn lub Facebooku z oznaczeniem pracownika
  • Pochwalenie pracownika na spotkaniu zespołu
  • Jeśli trudno jest Ci powiedzieć – możesz wysłać maila np. naszego Brand Hero Lellusia z pucharem 🙂
  • Doceniajmy swoje osiągnięcia prywatne, interesujmy się pasjami współpracowników, zauważajmy ich problemy i radości
  • Firmowe wyjazdy i spotkania integracyjne to świetna forma docenienia całego zespołu i wspólne spędzenie czasu
  • Premia, voucher, nagroda – to już bardziej materialne formy docenienia. Nie musi to być wysoka premia. Można wyróżnić pracownika biletem do kina czy teatru.

A jak masz Ty? Czy docenianie jest dla Ciebie ważne? Co najmocniej powoduje, że czujesz się doceniony?

Pokaż porównanie (1/3)

PORÓWNYWARKA JEST PEŁNA!

W porównywarce mogą znajdować się jednocześnie trzy samochody.

Wybierz samochód, który mamy zastąpić Audi Q7 45 TDI quattro.

UDOSTĘPNIANIE

Wybierz gdzie chcesz udostępnić ofertę.

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.

1. Współadministratorami danych osobowych są:

1. LELLEK sp. z o.o. ul. Opolska 2c 45-960 Opole,
2. LELLEK Gliwice sp. z o.o. ul. Portowa 2 44-100 Gliwice,
3. LELLEK Koźle sp. z o.o. ul. B. Chrobrego 25 47-200 Kędzierzyn- Koźle,
4. LELLEK Katowice sp. z o.o. Oddział w Katowicach ul. T. Kościuszki 328 40-608 Katowice,
5. 3L.PL. z o.o. ul. Opolska 2c 45-960 Opole.

1. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - iod@lellek.com.pl

2. Numer telefonu – Biuro Obsługi Klienta: 801 535 535.

3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu:

1. podniesienia bezpieczeństwa i rzetelności obsługi klienta,

2. przygotowania oferty;

3. weryfikacji możliwości zawarcia umowy,

4. realizacji usług,

5. obsługi zgłoszeń i udzielania odpowiedzi na zgłoszenia.

1. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:

1. wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,

2. osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych,

3. podmioty, którym Administrator zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające).

1. Państwa dane będą przechowywane przez Administratora przez okres nie dłuższy niż wymagają tego przepisy prawa lub do czasu cofnięcia wcześniej udzielonej przez Państwa zgody.

2. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, żądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem

3. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) w uzasadnionych przypadkach stwierdzenia przetwarzania Państwa danych niezgodnego z prawem.

4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże Ich brak uniemożliwi realizację powyższych celów oraz kontakt z Państwem.

5. Dane udostępnione przez Państwa nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.

6. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Porozmawiamy
na żywo?