Razem ku neutralności klimatycznej
Z dumą informujemy, że spółka LELLEK Opole otrzymała srebrny certyfikat goTOzero Retail, przyznawany przez Volkswagen Group Polska za aktywne zaangażowanie w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju.
„Uzyskanie certyfikatu to dla nas ogromne wyróżnienie i potwierdzenie naszego zaangażowania” – mówi Błażej Jarząb, Dyrektor Zarządzający firmy Lellek Opole. – „Certyfikat ten stanowi nie tylko dowód na nasze realne działania proekologiczne, ale także podkreśla nasze starania o minimalizację wpływu na środowisko naturalne”.
goTOzero Retail – wspólny cel w całej sieci Volkswagena
Program goTOzero Retail to element szerszej strategii środowiskowej Grupy Volkswagen, której celem jest osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2050 roku. Obejmuje on ponad 17 000 salonów dealerskich na całym świecie. Jego zadaniem jest dekarbonizacja działalności dealerskiej poprzez działania w czterech kluczowych obszarach: ochrona klimatu, oszczędzanie zasobów, zgodność środowiskowa i ochrona ekosystemów.
Nasze działania, które przyniosły efekt
Otrzymanie certyfikatu poprzedził szczegółowy audyt przeprowadzony 9 maja 2025 roku przez niezależnych audytorów Volkswagen Group Polska. Wykazaliśmy się szeregiem wdrożonych rozwiązań, które świadczą o naszym poważnym podejściu do ochrony środowiska. Można do nich zaliczyć m.in. następujące działania:
- Instalacja paneli fotowoltaicznych – zasilają nasze salony czystą energią. W 2025 roku zwiększyliśmy ich liczbę aż o 150%!
- Gospodarowanie wodą – na naszej myjni wykorzystujemy wodę deszczową, co znacznie zmniejsza zużycie wody pitnej.
- Energooszczędność – sukcesywnie wymieniamy oświetlenie na technologię LED, redukując zużycie energii elektrycznej.
- Ekologiczna chemia i segregacja odpadów – stosujemy środki przyjazne środowisku i dbamy o właściwą gospodarkę odpadami.
- Troska o bioróżnorodność – tworzymy łąki kwietne, budujemy hotele dla owadów, kosimy rzadziej, sadzimy lasy!
- Cyfryzacja – ograniczyliśmy zużycie papieru dzięki wprowadzeniu elektronicznego obiegu dokumentów.
- Lellek Go! – promujemy zrównoważony transport, m.in. wspólne dojazdy pracowników do pracy.
- Edukacja klientów – aktywnie promujemy elektromobilność, zachęcamy do zakupu aut hybrydowych i elektrycznych, odczarowując przy tym mity związane z użytkowaniem samochodów BEV.
- Przejrzystość działania – o wszystkich wprowadzonych rozwiązaniach piszemy na specjalnie utworzonej podstronie lellek.pl/e
- Podejmowanie inicjatyw – z zaangażowaniem wspieramy zewnętrzne akcje proekologiczne – m.in. wraz z firmą Inpost dajemy drugie życie nieużywanej już odzieży.

Inicjatywy prośrodowiskowe weszły nam w krew! Nie tylko przyłączamy się do ogólnopolskich akcji, ale zgłaszamy własne pomysły na działania i wprowadzamy je w życie.

Na naszym terenie znajduje się już kilka punktów bioróżnorodności i planujemy kolejne! Edukujemy zaproszone grupy dzieci, dlaczego należy chronić pszczoły.
Wdrożenie standardów wymaganych do uzyskania tego wyróżnienia przyniosło również wymierne korzyści operacyjne. Optymalizacja procesów wewnętrznych pozwoliła na zmniejszenie śladu węglowego oraz osiągnięcie oszczędności, które mogą być reinwestowane w dalszy rozwój i innowacje.
“To krok milowy w naszej strategii zrównoważonego rozwoju, który wyróżnia nas na tle konkurencji i inspiruje do dalszych działań.” podsumowuje Jarząb.
„Otrzymanie certyfikatu goTOzero Retail to dla nas nie tylko powód do dumy, ale przede wszystkim zobowiązanie! Zespół LELLEK Opole pokazał, że działania proekologiczne można skutecznie wdrażać w codziennej działalności” – mówi Janusz Kubasiewicz, odpowiedzialny za działania ESP w Grupie Lellek.

Współpraca zespołowa kluczem do sukcesu
Osiągnięcie takiego poziomu nie byłoby możliwe bez zaangażowania wielu osób. W szczególności warto podkreślić wkład działu budowlanego, marketingu oraz działu zakupów.
„Modernizacja infrastruktury, zastosowanie energooszczędnych technologii i optymalizacja zużycia zasobów – to tylko niektóre z rozwiązań, które pozwoliły nam spełnić wysokie standardy programu” – dodaje Rafał Kociok z działu budowlanego.
„Zrównoważony rozwój to także komunikacja i wybory zakupowe – dbamy o to, by nasze działania były spójne z wartościami, które promujemy zarówno wewnętrznie, jak i na zewnątrz” – podkreśla Sylwia Laskowska z działu marketingu i zakupów.

Staliśmy się mistrzami segregacji: dla nas to nie konieczność, a oczywistość! Dajemy drugie życie surowcom i kreatywnie wykorzystujemy coś, co mogłoby trafić bezpośrednio do utylizacji (np. wielokrotnie wykorzystujemy opakowania kartonowe przy wysyłkach i dostawach części).

Zachęcamy do testowania i zakupu samochodów elektrycznych i hybrydowych. Odczarowujemy mity, które niesłusznie narosły wokół samochodów zero- i niskoemisyjnych.
Przyszłość? Zielona i ambitna
Już teraz obserwujemy realne korzyści – zmniejszamy zużycie energii i wody w przeliczeniu na jeden obsłużony samochód – a nasze plany na kolejne lata są jeszcze bardziej ambitne.
Certyfikat GoToZero Silver umacnia pozycję firmy na rynku, budując zaufanie klientów, którzy coraz częściej poszukują partnerów biznesowych dbających o ekologię. “Nasi klienci mogą być pewni, że współpracując z nami, wybierają firmę, która realnie angażuje się w ochronę środowiska i dba o przyszłe pokolenia,” dodaje Dyrektor Błażej Jarząb.
Dopiero się rozkręcamy – dbałość o środowisko naturalne mamy we krwi!
Dziękujemy całemu zespołowi zaangażowanemu w realizację programu goTOzero Retail!
To wspólny sukces, który nie tylko wzmacnia naszą markę, ale przede wszystkim przyczynia się do tworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości.